Co dwie szyny, to nie jedna (przysłowie)
drezyniarze.pl Tabor

Bractwo Drezynowe
info@drezyniarze.pl

Bądź na bieżąco! Tutaj wpisz swój e-mail, jeśli chcesz otrzymywać info o nowościach
Drezyna spalinowa (pomarańcza)
Pojazd ten został zaprojektowany i skonstruowany w oparciu o własną myśl techniczną naszego zespołu inżynierskiego, a także przetestowany na kilku liniach kolei wąsko- i normalotorowych oraz tramwajowych, wszędzie spełniając założenia konstrukcyjne i budząc jednocześnie niemałe zainteresowanie osób postronnych. Drezyna ta jest jednym z nielicznych w Polsce pojazdem szynowym, który umożliwia jazdę po torach o rozstawach od 750 do 1520mm. Pomarańcza posiada centralną obrotnicę do zmiany kierunku jazdy poprzez obrót całej dezyny, ale na krótkich dystansach może poruszać się też do tyłu o własnych siłach (uruchamiamy wtedy silnik w drugą stronę).
   

Podstawowe informacje

  • Ilość miejsc dla pasażerów - 6 tapicerowanych (7 w wersji 1435mm)
  • Napęd - silnik spalinowy od motocykla MZ ETZ 250
  • Prędkość maks. - 60 km/h
  • Rozstaw - ze względu na unikalną konstrukcję ramy można zmieniać w zakresie 750 - 1520mm
  • Długość - 2200mm (bez fotela kierowcy)
  • Zmiana kierunku ruchu - za pomocą centralnej obrotnicy
  • Masa - około 600 kg
  • Dodatkowe wyposażenie

  • Elektropneumatyczny sygnał dźwiękowy
  • Oświetlenie halogenowe (2 lampy + szperacz)
  • Automatyczny wentylator silnika
  • Obrotomierz
  • Szybkościomierz z licznikiem kilometrów i pomiarem prędkości średniej i dziennego przebiegu
  • Układy automatyki kontroli napięcia w instalacji
  • Sygnalizacja biegu jałowego
  • Instalacja 230V z przetwornicą o wydajności 300W
  • Instalacja wody gospodarczej ze zbiornikiem 30l i pompą elektryczną
  • Gnizadko odbioru 12V do zasilania dodatkowych urządzeń
  • Grill na węgiel drzewny wysuwany spod podłogi
  • Gaśnica
  • Drezyna ręczna (pszczółka Lusia)
    Drezynę tę zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy odpowiadając na zapotrzebowanie rynku.
    Pojawia się ona wszędzie tam, gdzie są chętni, by bez hałasu silnika, w zgodzie z naturą delektować się turkotem kół po szynach. "Pszczółka Lusia" pełni też funkcję wagonu doczepnego do drezyny pomarańczowej, gdy zachodzi konieczność przewiezienia większej grupy osób. W takiej konfiguracji napęd jest rozłączany, dźwignia napędu jest zamocowana na sztywno i pełni rolę poręczy.
       

    Podstawowe informacje

  • Ilość miejsc dla pasażerów - 12 na ławkach drewnianych (+4 stojące)
  • Napęd - ręczny, typu "pompa"
  • Prędkość maks. - w zależności od pompujących (w praktyce 15-20 km/h)
  • Rozstaw - stały 1435mm
  • Długość - 3000mm
  • Masa - około 400 kg
  • aktualizacja: 2018-08-22 logowanie